jueves, 22 de septiembre de 2011

Stuff happens... and explodes / Cosas que pasan... y explotan

My bread caught fire in the Microwave (I didn't know that could actually happen) and when I put the glass plate on which it was resting on the electric stove I had switched off just two minutes ago it EXPLODED (I had no fracking idea that could happen), filling my apartment with pieces of glass (it only has a kitchen/living/bedroom and a bathroom, but still) thusly:
I think that one explanation is that the areas of the glass which were not in contact with the hot stove or with hot solid bread ash dilated too much while the ones in contact with air were actually doing the reverse process, creating too much tension for the plate not to break (but EXPLODING! Come on! I mean, my life is not a cartoon, you know). I guess I'll never know. But what I do know is that I'm going to ask anybody who is ever on a lab with me to keep an eye on me for his own good. When my food catches fire or the objects I use to eat explode (EXPLODE! I still can't believe it), it's funny. When I forget that thing in the burette is hydrochloric acid or that other thing in the Petri dish is the Spanish flu virus, it's atrociously funny*.

P.D. I can't pass up this opportunity to mention that Berlusconi called Angela Merkel "an unfuckable lard-ass", which brings me back to my post about my theory about Berlusconi not being a human.
UPDATE: This is how Angela Merkel should have responded, if not in this universe at least in one where honesty is allowed in diplomatic relations (and politicians have a sense of humor).

*I was being ironic, of course, and the UPV/EHU does not posses the Spanish flu virus (or so I'm told), but some people just can't get sarcasm. 





Mi pan prendió fuego en el microondas (no sabía que eso realmente podía ocurrir) I cuando puse el platillo de cristal en el que estaba en la placa de cocina que había apagado dos minutos antes este EXPLOTO (no tenía ni fruta idea de que eso podía ocurrir), llenando mi apartamento de trozos de cristal (solo tiene una cocina/sala/dormitorio y un baño, pero aun así) de esta manera:
Creo que una explicación es que las áreas del platillo en contacto con la encimera caliente o la ceniza solida caliente de pan se dilataron demasiado mientras las que estaban en contacto con el aire estaban sufriendo el efecto contrario, creando demasiada tensión como para que el platillo no se rompiese (pero ¡EXPLOTAR! ¡Venga ya! A ver, mi vida no es un dibujo animado ¿sabes?). Supongo que nunca lo sabré. Pero lo que sí sé es que le voy a decir a todo aquel que este en un laboratorio conmigo que vigile por su propio bien. Cuando mi comida prende fuego o los objetos que uso para comer explotan (¡EXPLOTAN! Aún no me lo puedo creer), es gracioso. Cuando me olvido de que aquello de la bureta es ácido hidroclórico o que eso otro en el plato de Petri es el virus de la gripe española, es atrozmente gracioso*.

P.D. No puedo dejar pasar esta oportunidad de mencionar que Berlusconi has llamado a Angela Merkel “culona mantecosa infollable”, lo que me lleva de vuelta a mi post sobre que Berlusconi no es un ser humano.
ACTUALIZACIÓN: Así es como Angela Merkel debería haber respondido, si no en este universo  al menos en uno donde la honestidad tiene cabida en las relaciones diplomáticas (y los políticos tienen sentido del humor)

*Estaba siendo irónico, por supuesto, y la UPV/EHU no posee el virus de la gripe española (o eso me dicen), pero algunas personas simplemente no pueden entender el sarcasmo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario